lördag 5 december 2009

"We gonna need a bigger boat!"

Klimatmötet i köpenhamn står inför dörren. Och nu drar det ihop sej! hoppas dom passar på att vila ut nu, alla dom som ska dit i veckan och köpslå om mina döttrars framtid. President Alabama meddelar att han kommer till dom sista dagarna istället, vilket är ett bra tecken på att han ändå vill vara med då det gäller. Eller så är det för att baksmällan från nobelfesten ska hinna gå över ??? Mer lokalt, så hade jag tänkt referera från husbygget och visa bilder på nyinkopplade utelampor och trevligt julpynt, men då min telefon som jag tagit bilder med vägrar samarbeta så blir det inga bilder idag.Så är det mest hela tiden tycker jag, med dom där prylarna som ska underlätta så mycket för oss. Inte är det så ofta dom funkar som dom ska så oavsett vad dom kommer fram till för lösning där i Köpenhamn,så drömmer iallafall jag om att än en gång i livet få uppleva ett mobilfritt samhälle... Helt utan koppling till nånting annat,så visar Svt just nu den utomordentligt skitbra filmen "Hajen" vilket troligen är den film som jag sett flest gånger. Ingen glömmer väl den legendariska repliken, då hajen visar sig för första gången. "We gonna need a bigger boat!" Och det är väl ungefär så man skulle vilja säga till dom 15 tusen delegater som ska till Köpenehamn nästa vecka, dvs om dom inte hittar en realistiskt lösning."We gonna need a bigger boat!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...