söndag 1 maj 2011

Sköna Maj välkommen...

Våren tar sig fram med stormsteg och jag snackar över staketet med grannarna, och man undrar hur det ska bli. Kan sommaren fortsätta?Är det normalt? Kan det verkligen vara klimatförändringarna som "dom" snackar om som gör det? Näää...det har väll alltid varit lite variation..osv,osv...Så tar man sin kratta och fortsätter.
Jag vet inte? å Jag ger mej inte in i diskutionen heller, för det känns rätt meninslöst. Om vår härliga vår beror på klimatförändringar eller är helt vanlig varm April har jag ingen aning om utan jag tycker det är skönt efter en tung vinter.
Den mänskliga påverkan på jorden är så övergripande och utbredd på så många plan att förstöra vårkänslan för omgivningen känns rätt så poänglöst i samanhanget.
Så då kommer vi in i  Maj och att sitta vid datorn och plinka fram kloka inlägg blir allt mindre prioriterat ju starkare solen skiner. Nu tar laddar jag för att peta ner dom sista förgrodda sådderna för i år till vilka jag räknar gurka (Arboga vit), vinter squash (Blue Hubbard, egna fröer) och majs (Painted mountain, egna fröer)  (läs mer om painted mountain)
...och säkert något mer som jag inte kommer ihåg just nu.

6 kommentarer:

  1. Åh, kan man ta egna fröer också, av Painted mountain! Det visst jag inte. Den står högst på önskelistan inför nästa säsong. Vet du var man kan köpa fröer?
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Nästa år vill jag odla painted mountain, men har inte hittat något ställe där man kan köpa frön i små kvantiteter. Vart har du köpt dina ifrån (första gången du odlade dem alltså)?

    SvaraRadera
  3. Jag uppskattar din blogg, du är jätteduktig!
    Hittade vad man sökte här!

    Check out my weblog - lchf Hamburgare

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Vilken bra blogg! Jag kommer att besöka dig återigen!


    My blog hälsokost göteborg

    SvaraRadera
  5. Man älskar din site, du är skitbra!

    my web page tatuerat

    SvaraRadera
  6. Har upptäckt hur bra ättika är som ogräsmedel mellan plattor och hårdgjorda ytor. Speciellt 24 %-ig. Finns i mataffären i 3 dl flaskor om man vill testa, men finns i större dunkar i trädgårdsaffärer. Ekologiskt och enkelt.

    Med vänlig hälsning Pär

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...