söndag 15 november 2009

Kökstak!

Kära läsare idag ska jag undanhålla er all typer av domedagsprofetsior och klimathotande inlägg,inte heller ska jag komma med samvetskrävande råd och uppmaningar till ett bättre leverne. Nej, istället tänkte jag helt enkelt skriva nått så banalt som vad jag tänkt göra idag, nämligen spika färdigt innertaket i det blivande köket. Gjorde det mesta igår men har några plankor kvar. Som ni ser av bilden så är virket en aning grånat då det legat ute på vedhögen hemma hos brodern.Nu kom det sig att jag fick syn på det innan det gick upp i rök och nu blev det istället innertak. Själv så tycker jag det blir förbaskat snyggt som det är,med olika nyanser på varje bräda,men en aning mörkt för att vara ett tak så det lutar väll åt att det trots allt blir vitt så småning om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...