fredag 6 november 2009

What can i do?

Jah nu ska han tjata om det där igen!Klimat och oljekris, bla bla bla...Döp om den här jäkla bloggen istället, till Deprimerande betraktelser från domedagsklyftan! Jaja, jag vet att jag tjatar och man kan ju undra varför? Tja därför att jag tror på att det kommer en dramatiskt förändring snart. "Oh!...Troubles around the corner!" Var det en klok amerikan ( jo då dom fins!) som sa åt mig en gång då jag berättade att jag hade en då elvaårig dotter. Och det är just det som vi står inför,problem runt hörnet. Klimatförändringar,slut på oljan,överbefolkning och världsekonomi som en luft bubbla.Några exempel som med all sannolik kommer att förändra världen inom en inte allt för avlägsen framtid. Men för att ni nu inte ska förstöra er välförtjänta helgledighet och tappa sugen på TV-Soffegodiset så föreslår jag att vi tillsammans tittar på denna inspirerande film om en familj som faktiskt valt att göra nått. Den enda komentar som jag vill skicka med denna film är att dom taliban-sniglar som i sommras härjade i våra odlingar tydligen inte intagit den amerikanske solkusten ännu! Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...