fredag 25 februari 2011

Fuck oil prices, freedom is priceless!

Just så skulle jag vilja avsluta den här veckan. Efter att klurat på något klokt,insiktsfullt och varnande inlägg på utvecklingen i Nordafrika så har jag till slut inte någon särskild kraft kvar till det tänkta inlägget. David Jonstad på effekt förklarar utrycket bättre än jag kan,Cornucopiatar sig an läget bättre än jag kan och ägnar sej idag åt frågan om det är dags att börja hamstra drivmedel. Många bloggar där ute finns det som tar frågorna på betydligt större allvar än vad våra folkvalda gör och det enda kloka jag tänker drista mej till idag är en liten uppmaning att förkovra er i världsläget, sätt er in i begreppet peakoil, fundera kring ert eget beroende och ägna en stund åt att fundera på följderna på vad som händer i världen!

Vad jag själv ska göra?
Ja jag tog mej själv på så saftigt allvar efter förra inlägget att jag köpte mej en Kaffeplanta på plantagen.Så jag ska väll plantera om den och placera den i något mysigt fönster.
Då har jag iallafall en rimlig chans att få mej en kopp kaffe,även om jag inte hamstrat upp mej på en massa bil-soppa... Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...