torsdag 8 oktober 2009

Att köpa sig några hallon...

Att det ska vara så svårt att handla nu för tiden.
Blev ombedd av min ömma hustru att införskaffa frysta hallon till hennes nyttiga drinkar (antar jag) igår.
Hallon är något som vi ännu inte skördat några större mängder av. ( dom enstaka som fanns käkade två åringen upp lika fort som hon kunde säga "meja allon!"). Så jag begav mig till den lokala Ica butiken och den dignande frysen.
Nu är det ju så att mina tankar kring miljöriktig mat har gått så långt att jag hellre går tomhänt hem än att jag köper sånt som jag tycker är onödigt, och vore det inte för min omgivnings på tryckningar så skulle jag väll troligen svälta ihjäl. (eller möjligen tröstäta ihjäl mejMc donalds med extra koldoixidkrävande bigsize burgare och dietcola).
Nå, att köpa hallon kan väll inte va så farligt, tänkte jag. Jag menar dom växer ju i varenda dikes kant runt om i det svenska landskapet. Jo tjenare!
Förpackade i Ungern! skrek dom.
Va f---n! Men dom där då tänkte jag och sträckte mej efter ett par med kravmärke på. Polarica visserligen ( vilka jag är väldigt skeptiska efter hur dom där Thailändska bärplockarna blev behandlade i sommras, samt att jag vet sedan min norrländska tid att dom haft en del skumma renköttsaffärer för sig) men dom hade ju ändå ett Kravmärke på sig, så då borde det väll vara ok.
Jo tjenare igen!
Packade i Polen/Ungern, men va f---n ska det där kravmärket vara till för då, om dom ändå ska transporteras över halva europa för att komma hit, när vi har svenska hallon som troligen också går att frysa in?
Äh! Jag tog ett paket av Ica,s egna, dom var ändå en spänn billigare det kändes inte som det där krav märket var värt en extra krona just då iallafall.
Slutsats: Att världen är sjuk och att jag måste plantera mer hallonbuskar!
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...