onsdag 28 oktober 2009

Höstliga blomsterfunderingar

Så här i vemodets högtid då både helgonahelg,halloween och allt vad det heter står för dörren.Då dominerar det disiga gråaktiga skenet det mesta, och långt bort kännas sommarens glättiga soldagar med lättja och förlustelserika tillvaro. Mina tankar gå dock i sommarens tecken och söka sina egna vägar för att allt som ofta landa i oplanterade rabatter. Just nu så funderar jag på ytterligare kompositioner av framtida planteringar (se tidigare inlägg kring perennplantering. Bläddrade i en av de otaliga trädgårdstidningar som så käckt ligga slängda kring min bädd och då jag tycker det är extra intressant med att komponera passande planteringar i färg,form och blommningstid så slog det mina hösttygnda tankar att det naturligtvis ska finnas riddarsporrar i den limegröna rabatt som jag tänkt mig tillsammans med bambun som jag så vänligt uppvaktades med på min förtioårsdag. Limegrönt kan bli jäkligt snyggt med några stänk av blått. Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...